Studenci:
Zgłoszeni - 33
Przyjęci - 101
Razem - 134
Wykładowcy:
Zgłoszeni - 0
Przyjęci - 11
Razem - 11

I. Wydział
Tajników Wróżbiarstwa

Rok I: 20/40
Rok II: 0/40
Rok III: 0/40
II. Wydział
Tajemnic Natury

Rok I: 16/40
Rok II: 0/40
Rok III: 0/40
III. Wydział
Kunsztów Czarodziejskich

Rok I: 29/40
Rok II: 0/40
Rok III: 0/40
IV. Wydział
Wiedzy Aurorskiej

Rok I: 36/40
Rok II: 0/40
Rok III: 0/40


Wolne posady ::: Zgłoszenia na ZKMy: KLIK:::



Zapisy na studenta
Zaloguj się
Harmonogram roku
Przebieg nauki
Netykieta czatowa
Statut UNM
Władze
Wykładowcy
Studenci
My na Facebooku
Współpraca na Facebooku
AKCJA REKLAMA
Obrazki do newsów




Wykładowcy
Studenci
Byli wykładowcy
Świadectwa i dyplomy
Puchary
Turniej Trójmagiczny
Tablica Wybitnych
Kroniki



Pub Szych
Biblioteka
Błonia
Boisko
Cieplarnia
Gabinet Rektora
Komnata Tajemnic
Lochy
Pokój życzeń
Sala Lekcyjna
Wielka Sala
Wieża Astronomiczna
Wieża Północna
Zakazany Las
Pokój Wydziału I
Pokój Wydziału II
Pokój Wydziału III
Pokój Wydziału IV



Bank Gringotta
Ulica Pokątna
Historia zakupów
Obecna lista zakupów



Aktualny numer!
Artykuły
Numery Proroka/Meduzy





0
Opiekun:
Elisabeth McTireliath
Prefekt:
-
0
Opiekun:
Tori Collins
Prefekt:
-
0
Opiekun:
Agnieszka Anderson
Prefekt:
-
0
Opiekun:
Alan Moonstone
Prefekt:
-

PREFEKCI NACZELNI: -

Starożytne runy

I ROK

1. Lekcja organizacyjna. Funkcje run.
- definicja run
- podstawowe funkcje znaków runicznych

2. Zabytki runiczne
- przedstawienie najważniejszych zabytków runicznych z Polski i ze świata

3. Legenda o powstaniu run
- przedstawienie mitycznego powstania run w kilku wariantach
- szukanie podobnych elementów w różnych wersjach mitu
- stworzenie własnej wersji legendy o powstaniu run

4. Alfabet runiczny
- futhark starszy
- futhark młodszy
- futhark anglosaski
- futhark armeński

5. Pismo runiczne
- zapoznanie się z pismem runicznym
- odczytywanie pisma runicznego
- zapisywanie wiadomości za pomocą pisma runicznego

6. Symbolika run – aet Freya
- zapoznanie się ze znaczeniem run Fehu, Uruz, Thurisaz, Ansuz, Raido, Kenaz, Gebo, Wunjo

7. Symbolika run – aet Hel
- zapoznanie się ze znaczeniem run Hagalaz, Naudhiz, Isaz, Jera, Eihwaz, Pertho, Algiz, Sowilo

8. Symbolika run – aet Tyra
- zapoznanie się ze znaczeniem run Tiwaz, Berkana, Ehwaz, Mannaz, Laguz, Ingwaz, Dagaz, Othala

9. Pusta runa
- historia powstania pustej runy
- znaczenie pustej runy

10-11. Runolecznictwo
- zapoznanie się z leczniczymi własnościami poszczególnych run Futharku Starszego

II ROK

1-2. Powiązanie run z osobnikami ze świata fauny
- zapoznanie się ze zwierzęcymi odpowiednikami run Futharku Starszego

3. Powiązanie run ze światem flory
- zapoznanie się z odpowiednikami wybranych run Futharku Starszego ze świata roślin

4-6. Mitologia nordycka
- mit o powstaniu świata w mitologii nordyckiej
- struktura nordyckiego wszechświata – budowa Yggdrasilu i omówienie nordyckich światów
- nordycki panteon – zapoznanie się z najważniejszymi bogami świata północy
- nordycka apokalipsa, czyli Ragnarok

7. Wstęp do wróżb runicznych
- definicje runy prostej i odwróconej
- zapoznanie się ze znaczeniem poszczególnych run we wróżbach
- rozkład runiczny Ślepy Los

8. Tkaczki losu
- zapoznanie się z postacią Norn
- rozkład runiczny Trzy Norny

9. Siedem run
- zapoznanie się z rozkładem runicznym Siedem run

10. Miłość nie zna granic
- zapoznanie się z rozkładem partnerskim

11. A co jeśli zostanę wróżbitą?
- praktyczne korzystanie z rozkładów runicznych

ROZSZERZENIE

1. Warsztaty tworzenia tabliczek runicznych - materiały
- charakterystyka materiałów, z jakich można wykonać tabliczki runiczne
- zasady tworzenia tabliczek

2. Warsztaty tworzenia tabliczek runicznych - rytuały
- zasady przeprowadzania rytuałów energetyzujących runy

3. Warsztaty tworzenia amuletów i talizmanów runicznych
- różnica między amuletem a talizmanem runicznym
- jak stworzyć dobry amulet i talizman

4. Wstęp do pracy semestralnej
- przedstawienie wymagań pracy semestralnej
5. Futhark armeński. Runy w ideologii nazistowskiej
- postać Guido van Lista
- powstanie futharku armeńskiego
- znaczenie run futharku armeńskiego

- przyczyny, sposoby i skutki wykorzystania run przez nazistów

6-7. Powiązanie run z numerologią
- zasady obliczania runy osobistej i runy partnerskiej
- interpretacja uzyskanych wyników

8. Runa osobista – wybór poprzez analizę własnej osobowości.
- porównanie cech swojego charakteru z cechami run i wybranie swojej runy osobistej

9. Runiczne Feng Shui
- sposób układania amuletów runicznych zgodnie z zasadami Feng Shui

10. Bindruny, czyli połączenia runiczne
- pojęcie bindrun
- zalety tworzenia bindrun
- wady tworzenia bindrun
- stworzenie własnej bindruny

11. Przesunięcia runiczne
- równoległe przesunięcia runiczne
- prostopadłe przesunięcia runiczne

Praca semestralna dla poziomu rozszerzonego: Stworzenie własnego alfabetu runicznego składającego się z minimum dziesięciu znaków. Praca może zawierać: historię powstania alfabetu, symbolikę poszczególnych znaków, powiązania znaków ze światem zwierząt lub roślin oraz z zagadnieniami ezoterycznymi oraz inne wariacje na temat run (np. ich łączenie).



DZIENNIKI
Rozkład zajęć
Prace domowe
Informacje dla
nowych studentów

Usprawiedliwienia
Skargi/propozycje
Zadaj pytanie
Samouczek



23 lutego 2019
19:00

Jak w UNM Śpiewają
Wielka Sala
(WEJDŹ)

24 lutego 2019
19:00

Zakończenie Zimowych Kursów Magii 2019
Wielka Sala
(WEJDŹ)


OCENY PROPONOWANE I KOŃCOWE






Aktualne wydawnictwa
Archiwalne wydawnictwa
Zasoby dodatkowe
Prace dyplomowe
Dekrety
Zasady gier
Programy nauczania
Wizytacje
Stany dzienników






















Hogwart.edu.pl jest stroną tworzoną przez fanów i dla fanów, w związku z prowadzeniem strony autorzy nie otrzymują żadnych dochodów. Hogwart.edu.pl nie jest związane z J.K. Rowling, Scholastic Books, Bloomsbury Publishing, Wydawnictwem Media Rodzina ani Warner Bros. Wszystkie materiały związane z książkami J.K. Rowling należą do Scholastic Books (USA), Bloomsbury Publishing (UK) i Wydawnictwa Media Rodzina (PL). Harry Potter Publishing Rights © J.K. Rowling. Wszelkie materiały powiązane z filmami o Harrym Potterze należą do Warner Bros. TM oraz © Warner Bros. Ent.
No i działamy zgodnie z RODO Magów, także proszę nas nie pozywać.



2005-2018 - www.hogwart.edu.pl | ©CMS by Arsh (Rogacz)
Theme and additional coding by Asumay Renaldo-Brown