Statut Uniwersytetu Nauk Magicznych
Statut Uniwersytetu Nauk Magicznych
§1
Informacje
Wstępne
1. Nazwa
szkoły: Uniwersytet Nauk Magicznych (w
skrócie UNM).
2. Siedziba
Uniwersytetu:
www.hogwart.edu.pl
3.
Pełna edukacja na UNM trwa 3 lata (36 mugolskich tygodni).
4.
Podczas wakacji odbywają się Letnie Kursy Magii uzupełniające wiedzę
magiczną naszych Studentów.
5.
Najwyższym organem sprawującym władzę w UNM jest Zarząd.
6.
UNM przewodniczy Rektor.
7.
Każda osoba zapisana na Uniwersytet winna jest godnie reprezentować UNM
oraz z kulturą i szacunkiem odnosić się do pozostałych, bez względu na
swój stopień w hierarchii Uniwersytetu.
8.
Każdy ma prawo do swobodnego wyrażania myśli i poglądów, o
ile nie naruszają one dobra osobistego osób trzecich.
9.
Każdy członek Społeczności UNM oraz osoby znajdujące się na terenie
UNM, winne są przestrzegać przepisów ustanowionych przez
Władze Uniwersytetu umieszczonych na stronie.
10. Zabrania
się nadużywania praw operatora (wyrzucanie, banowanie z pokoju bez
powodu, zmiana koloru usera bez jego zgody).
§2
Rektor UNM
1. Ustanawia
prawa obowiązujące na UNM.
2. Ma obowiązek
informowania Społeczności UNM o wszelkich zmianach jej dotyczących.
3. Może mianować
jednego z wykładowców na Zastępcę Rektora (prorektora).
4. Jest odpowiedzialny
za przyjmowanie oraz usuwanie personelu.
5. Semestralnie
mianuje oraz nadzoruje dziekanów oraz prefektów
naczelnych.
6. Ma prawo do
wykroczenia poza niektóre przepisy.
7. Ma obowiązek
nadzorowania pracy oraz zachowania wykładowców.
8. Jest odpowiedzialny
za organizację roku akademickiego.
9. Decyduje o
uczestnictwie szkoły w międzyszkolnych konkursach.
10. Wraz z prorektorem
zajmuje się przyjmowaniem i wyrzucaniem studentów
11. Ma prawo
zdegradować wykładowcę łamiącego przepisy, zachowującego się
niestosownie, bądź niewypełniającego swoich obowiązków.
12. Ma prawo zawiesić
studenta w jego obowiązkach lub wyrzucić z uczelni, jeżeli ten łamie
przepisy, bądź zachowuje się niestosownie.
13. Jest
odpowiedzialny za mianowanie wykładowców kolejnymi stopniami
kariery zawodowej.
14. Ma prawo do przeprowadzania niezapowiedzianych wizytacji.
§3
Prorektor
1. Na czas nieobecności rektora przejmuje wszystkie jego
obowiązki.
2. Ustala plan zajęć.
3.
Wraz z rektorem zajmuje się przyjmowaniem i wydalaniem studentów.
4. Zajmuje
się przyznawaniem stypendiów.
5.
Ma prawo do przeprowadzania niezapowiedzianych wizytacji.
6. Poza
powyższymi dzieli się obowiązkami z rektorem po uprzednich ustaleniach.
§4
Kanclerz
1. Czuwa nad
przestrzeganiem prawa uniwersyteckiego.
2.
Ma prawo do przeprowadzania niezapowiedzianych wizytacji,
których wyniki są publicznie udostępniane.
3.
Sprawuje opiekę nad licencjatami.
4.
Przeprowadza testy licencjatów przed awansem na magistra.
5.
Zajmuje się sprawdzaniem dzienników oraz newsów.
Wysyła miesięczne raporty z tej działalności.
6.
Jest odpowiedzialny za Instytut Pamięci Magicznej.
7. Wydaje dekrety naukowe.
Karta Praw Wykładowcy
Karta Praw Wykładowcy
§ 1
Wykładowca
ma prawo do:
1.
awansu na określonych przez UNM zasadach,
2.
uzyskania bezpłatnych środków naukowych niezbędnych do
prowadzenia zajęć,
3.
korzystania z zasobów uczelni oraz sal dydaktycznych,
4.
swobodnego wyrażania poglądów pod warunkiem, że nie godzą
one w dobre imię osób trzecich,
5.
prowadzenia zajęć dodatkowych po ustaleniach z rektoratem,
6.
ustalania zasad panujących na prowadzonych przez niego zajęciach z
zastrzeżeniem, że są one zgodne z prawem UNM,
7.
odwołania od decyzji rektoratu, powołując się na konkretne argumenty,
8.
wypraszania z zajęć wykładowców oraz osób,
które nie są członkami społeczności UNM; wyjątek stanowią
władze UNM oraz dziekani (chyba że uniemożliwiają oni prowadzenie zajęć),
9.
wypraszania z zajęć studenta w przypadku:
- karygodnego zachowania,
- nieprawidłowego nicka,
- gdy nie zdecydował się na zdawanie egzaminu z danego przedmiotu,
będącego dla niego dodatkowym,
- przebywania na zajęciach przeznaczonych dla innego wydziału/roku niż jego
macierzysty,
10.
nakładania szlabanów w przypadku naruszenia zasad
panujących na zajęciach,
11.
zgłaszania propozycji zmian prawnych,
12.
urlopu z zastrzeżeniem, że jest on zgłoszony co najmniej 1 dzień
wcześniej,
13.
nieobecności zgłoszonej do rektoratu najwyżej dzień po jej zaistnieniu,
14.
korzystania z własnego programu nauczania,
15.
decydowania o dopuszczeniu studentów do egzaminu, przy
czym student mający ocenę końcową okropną lub wyższą zostaje
automatycznie dopuszczony do egzaminu. Określa także,
które oceny cząstkowe są konieczne do wystawienia oceny
końcowej (patrz również § 2 pkt. 19),
16.
organizowania konkursów z zastrzeżeniem, że przerwa
między zakończeniem jednego, a rozpoczęciem drugiego wynosi co najmniej
5 dni,
17.
dwukrotnego wykroczenia poza standardy pisania newsów
(jeśli jest licencjatem),
18.
brania pod uwagę obecności i zachowanie studenta przy
wystawianiu oceny końcowej,
19.
zadawania prac domowych (patrz Prace domowe), przeprowadzania
niezapowiedzianych kartkówek oraz
odpytywania z maksymalnie trzech ostatnich zajęć.
§ 2
Wykładowca
ma obowiązek:
1.
pojawiania się na zaplanowanych, prowadzonych przez niego zajęciach,
2.
zgłaszania nieobecności najpóźniej jeden dzień po ich
zaistnieniu,
3.
dodawania wpisów do dzienników maksymalnie do pięciu dni po przeprowadzonych zajęciach,
4.
stosowania się do poleceń rektoratu,
5.
sprawiedliwego oceniania każdego studenta,
6.
udzielania pomocy studentom, jeśli takowej potrzebują,
7.
zwracania uwagi na zachowanie studentów i w razie
konieczności ich ukarania. Dostępne kary dla studentów:
- punkty ujemne,
- szlaban,
- wyproszenie z sali zajęć,
8.
prowadzenia i aktualizowania dziennika ocen,
9.
przeprowadzania zastępstw, jeśli zostanie o to poproszony,
10.
przeprowadzenia raz w roku akademickim olimpiady przedmiotowej, o
której wynikach informuje w oddzielnym newsie podając
zwycięzców pięciu pierwszych miejsc,
11.
przeprowadzenia raz w roku akademickim zabawy szkolnej,
12.
napisania newsa:
- o zastępstwie,
- o wynikach konkursu, olimpiady itp.
13.
dodając wpis do dziennika umieszczania w nim informacji: data
przeprowadzonych zajęć, z kim były przeprowadzone zajęcia (rok lub
wydział), temat zajęć, treść właściwa oraz podpis z tytułem. Wykładowca może również zamiast tematu zajęć i opisu, podać numer tematu z programu nauczania, wpisując: Na zajęciach zrealizowano temat [nr tematu] z programu nauczania.
14. wykładania
treści związanych z nauczanym przedmiotem,
15.
uczestniczenia w organizowanych przez rektorat zebraniach
wykładowców,
16. zgłaszania
wszelkich nieprawidłowości, bądź działań na szkodę uczelni,
17.
godnego reprezentowania uczelni zarówno wewnątrz jak i
na zewnątrz,
18.
przestrzegania wszystkich praw obowiązujących na uczelni,
19.
udostępniania studentom materiałów do nauki,
20.
przeprowadzenia co najmniej jednego sprawdzianu lub pracy
zaliczeniowej, na podstawie której ma być wystawiona ocena
końcowa.
§ 3
Wykładowcom
zabrania się:
1. podawania
wszelkich danych osobowych na czatach głównych,
2.
działań niezgodnych z prawem uniwersyteckim,
3.
wylewnych powitań na zajęciach,
4.
faworyzowania wybranych studentów,
5.
nieprzyjaznego zachowywania się wobec innych członków
społeczności uniwersyteckiej,
6.
przeprowadzania kartkówek, sprawdzianów,
odpytywania, wystawiania ocen oraz zadawania prac domowych na zastępstwach (wyjątek
stanowią wcześniej zapowiedziane sprawdziany),
§ 4
Postanowienia
dodatkowe
Dziekani:
1.
kierują wydziałem,
2. są
zobowiązani do upominania studentów własnego wydziału,
3.
mogą zostać ukarani w przypadku braku dyscypliny
studentów wydziału,
4.
informują o stanie wydziału,
5.
wybierają prefektów wydziałowych,
6.
przedstawiają interesy wydziału,
§ 5
Kary
przewidziane dla
wykładowców, którzy łamią uniwersyteckie przepisy:
1. upomnienie zamieszczone w IPM,
2. degradacja do niższego stopnia kariery,
3. wydalenie z uniwersytetu,
4. wykładowcy regularnie łamiący przepisy obowiązujące na uniwersytecie
będą degradowani do licencjata.
Karta Praw Studenta
Karta Praw Studenta
§ 1
Student
ma prawo:
1. do
zdobywania wiedzy i rozwijania własnych zainteresowań oraz
korzystania w tym celu ze wszystkich pomieszczeń dydaktycznych, pomocy
finansowej oraz zasobów uczelni,
2. do
uzyskania pomocy naukowej ze strony wykładowców oraz
władz uniwersytetu,
3. do
bezpłatnego korzystania ze wszystkich zajęć dydaktycznych
obowiązkowych dla studenta,
4. do
bezpłatnego uczestniczenia we wszelkiego rodzaju zajęciach
nieobowiązkowych wyłączając z tej puli zajęcia typowo wydziałowe,
5. do
uczestniczenia w kołach i pracach naukowych, a także zakładania
stowarzyszeń i klubów dyskusyjnych,
6. do
usprawiedliwionych nieobecności na zajęciach,
7. do
urlopu od zajęć na uniwersytecie po ustaleniach z władzami uczelni,
8. do
uzyskiwania informacji na temat zajęć, na których
student był nieobecny,
9. do
równego i sprawiedliwego traktowania przez każdego
wykładowcę i władze uczelni,
10.
do siedmiodniowego okresu ochronnego, który liczy się od
dnia przyjęcia na uniwersytet,
11.
zgłaszać dziekanowi lub prefektom naczelnym wszelkie zachowania,
które godzą w dobre imię uczelni, bądź sś niezgodne z
uniwersyteckim prawem,
12.
zgłaszać (za pośrednictwem prefektów naczelnych)
postulaty zmian poparte co najmniej piętnastoma podpisami
studentów, bądź dwudziestoma podpisami, jeśli do
postulatów dołączają się wykładowcy,
13.
do uczestniczenia we wszystkich wydarzeniach organizowanych przez
uniwersytet (chyba że władze uczelni postanowią inaczej),
14.
do uzyskania pomocy finansowej (zasady określone sś w dziale
Stypendia),
15.
do swobodnego wyrażania poglądów, pod warunkiem, że nie
godzą one w dobre imię osób trzecich.
§ 2
Student
ma obowiązek:
1.
uczęszczać na wszystkie obowiązkowe dla niego zajęcia,
2.
zgłaszać i/lub usprawiedliwiać wszystkie nieobecności,
3.
godnie reprezentować uniwersytet tak na jego terenie, jak i poza nim,
4.
odrabiać obowiązkowe prace domowe,
5.
logowania się co najmniej raz w tygodniu oraz zdobycia 5
punktów tygodniowo; jeżeli warunki te nie zostają spełnione,
student może zostać skreślony z listy studentów,
6.
posługiwania się na zajęciach nickiem według wzoru:
Imię_Nazwisko; student niespełniający tego warunku może
zostać wyproszony z zajęć,
7.
odrobić pracę domową, napisać kartkówkę oraz sprawdzian
na lekcji dodatkowej, na której przebywa (wyjątek stanowią
osoby, którym przysługuje okres ochronny),
8.
przestrzegać netykiety czatowej,
9.
przestrzegania wszystkich praw i zasad panujących na terenie uczelni,
10.
zgłaszania wszelkich zaistniałych nieprawidłowości, łamania prawa
uniwersyteckiego itp. dziekanom lub prefektom naczelnym,
11.
przestrzegania ustalonych przez wykładowcę zasad na jego zajęciach;
zasady te nie mogą być niezgodne z prawem uniwersyteckim,
12.
zapoznawania się ze wszystkimi wiadomościami pojawiającymi się na
stronie.
§ 3
Studentom
zabrania się:
1. podawania
wszelkich danych osobowych na ogólnych czatach,
2.
działań niezgodnych z prawem uniwersyteckim,
3.
nieprzyjaznego zachowywania się wobec innych członków
społeczności akademickiej,
4.
wylewnych powitań na zajęciach,
5.
używania autozamiany na zajęciach praktycznych
(szczególnie podczas Klubu Pojedynków oraz
Latania na miotle i rozgrywek Quidditcha, chyba że wykładowca postanowi inaczej),
6.
pojedynkowania się poza zajęciami Klubu Pojedynków.
§ 4
Postanowienia
dodatkowe:
Prefekci Naczelni:
1. organizują raz na miesiąc zabawy lub konkursu dla wszystkich studentów,
2. są
łącznikami w kontaktach pomiędzy studentami a władzami uczelni,
3. mają
prawo do organizowania konkursów za uprzednią zgodą
władz uczelni,
4.
reprezentują na niektórych zebraniach grona
pedagogicznego studentów uniwersytetu,
5.
pilnują porządku w przypadku nieobecności nauczyciela aż do momentu
pojawienia się zastępstwa, a także są strażnikami porządku w pubie,
6.
służą pomocą nowym studentom,
7. są
zobowiązani do wykonywania list obecności,
8.
posiadają prawo operatora w Pubie Szych oraz w Wielkiej Sali, chyba że rektorat
zarządzi inaczej.
Prefekci:
1. są
łącznikami w kontaktach pomiędzy studentami a dziekanami,
2.
pomagają nowym studentom przede wszystkim należącym do ich wydziału,
3. są
zobowiązani do wykonywania list obecności,
4. są
zobowiązani do upominania studentów z ich
wydziałów, jeśli jest taka potrzeba (czynią to wyłącznie za
pomocą privów),
5.
wraz z prefektami naczelnymi mogą organizować zabawy na terenie
uniwersytetu,
6. są
przedstawicielami studentów danego wydziału,
7. wybierani
są przez dziekanów.
8. raz w roku akademickim mają obowiązek przeprowadzić konkurs, tylko i wyłącznie dla studentów innych wydziałów.
Brygada Kanclerska:
1. zwraca uwagę kanclerza na przejawy niekompetencji lub nieznajomości statutu wśród wykładowców,
2. sprawdza czy w dziennikach, newsach, Instytucie Pamięci Magicznej nie znajdują się błędy,
3. wybierana jest przez kanclerza,
4. jej członkowie nie mogą jednocześnie pełnić funkcji prefekta,
5. za aktywne wspomaganie kanclerza w spełnianiu obowiązków otrzymuje punkty
§ 5
W
przypadku złamania
uniwersyteckiego prawa stosowane mogą być następujące kary:
1.
wyproszenie z sali,
2.
zakaz wstępu do sali,
3. odjęcie
punktów,
4. szlaban,
5.
zawieszenie studenta,
6. skreślenie
z listy studentów.
Standardy pisania newsów
Standardy pisania newsów
Standardy pisania newsów obowiązujące wszystkich* Członków Społeczności UNM
1. Zabrania się używania obrazków jako newsów! (Każdy ma być pisany ręcznie). Zabrania się również wstawiania innych obrazków, bez zgody rektoratu, niż te które można wybrać przy wstawianiu newsa.
2. Zabrania się kolorowania całej treści newsa, można wyodrębnić ważne informacje za pomocą:
a) pogrubienia (b);
b) podkreślenia (u);
c) pisma pochylonego (i);
d) dozwolonego koloru, wyjątkiem są wyniki olimpiad, konkursów, newsy z życzeniami. W przypadku newsu z wynikami osoby z poszczególnych wydziałów mogą być wyróżnione odpowiednimi im kolorami wydziałowymi.
#FF4B4B [Oficjalny kolor Wydziału Tajników Wróżbiarstwa - zaleca się używanie tego koloru w newsach skierowanych w stronę Studentów Wydziału I ].
#ACE1AF [Oficjalny kolor Wydziału Tajemnic Natury - zaleca się używanie tego koloru w newsach skierowanych w stronę Studentów Wydziału II ].
#00B7EB [Oficjalny kolor Wydziału Kunsztów Czarodziejskich - zaleca się używanie tego koloru w newsach skierowanych w stronę Studentów Wydziału III ].
#FFFF99 [Oficjalny kolor Wydziału Wiedzy Aurorskiej - zaleca się używanie tego koloru w newsach skierowanych w stronę Studentów Wydziału IV ].
#97bfda [Kolor wyróżnień w newsach].
Instrukcja użycia koloru w Samouczku UNM na stronie głównej w dziale POMOC
3. Zabrania się:
-używania jakichkolwiek skryptów podczas pisania newsów;
-używania innego rozmiaru czcionki większego niż 2.
4. Jeśli piszecie newsa, wyraźnie zaznaczcie DO KOGO, CO SIĘ ZDARZY/ŁO, KIEDY i O KTÓREJ.
5. Pod newsem obowiązuje podpis (Stopień Kariery UNM, Imię i Nazwisko) .
* Rektorat UNM i Zarząd UNM mają prawo wykroczyć poza powyższe standardy.
Newsy, które nie będą pisane w zgodzie z powyższymi standardami zostaną usunięte. Nauczyciel (posiadający stopień wyższy/równy od mgr) za dwukrotne wykroczenie poza powyższe standardy zostanie zdegradowany do licencjata, aby mógł ponownie zaliczyć test ze znajomości HTML. Licencjaci mają prawo do
dwukrotnego złamania standardów.
30 września 2008
Opracowanie:
Edycja standardów by Max. dnia 1 września 2010r.
Zajęcia i Prace domowe
Zajęcia i Prace domowe
§ 1
Zajęcia
1.
Zajęcia, które określone są jako dodatkowe stają się
Obowiązkowe dla studenta, który zdecydował się zdawać
egzamin z danego dodatkowego przedmiotu, bądź ma co najmniej 3 obecności.
2. Student
pojawiający się na zajęciach dodatkowych ma obowiązek odrobienia pracy
domowej zadanej po/na tych zajęciach, napisania kartkówki
oraz sprawdzianu, niezależnie od tego, czy jest na nich pierwszy raz.
Wyjątek stanowią studenci, których obejmuje okres ochronny.
3.
Student, który w UNM znajduje się 7 dni lub krócej ma prawo
do odmówienia pisania sprawdzianu, kartkówki,
odpowiedzi ustnej.
4. Na
zajęciach obowiązują stałe nicki stworzone według wzoru:
Imię_Nazwisko.
5.
Listy obecności wykonują prefekci naczelni oraz prefekci
wydziałów, otrzymując za to wynagrodzenie punktowe zgodne z systemem oceniania i punktacji. Nauczyciel może również przydzielić wykonanie listy studentowi, który prefektem nie jest.
6. Na
zastępstwach nie przeprowadza się kartkówek,
sprawdzianów, odpowiedzi ustnych ani nie zadaje się prac
domowych. Wyjątek stanowić co najmniej tydzień wcześniej zapowiedziane sprawdziany.
7. Pozostałe
zasady dotyczące zajęć, ich przeprowadzania oraz oceniania
studentów znajdują się w Statucie, Kartach Praw i
Obowiązków oraz Systemie Oceniania.
§ 2
Prace
domowe
1.
Prace domowe nie mogą być zadane na zastępstwach.
2.
Student musi mieć co najmniej 5 dni (licząc od daty wpisu do modułu prac domowych)
na odrobienie pracy domowej oraz co najmniej 14 dni na wykonanie pracy semestralnej, jeśli zadawana jest poza lekcjami.
3.
To, czy praca domowa jest obowiązkowa dla wszystkich, czy tylko dla
obecnych, jest zależne wyłącznie od wykładowcy.
4. Za
brak pracy domowej wykładowca ma prawo ukarać wszystkich, dla
których przedmiot jest obowiązkowy i są studentami dłużej
niż 7 dni oraz tych, którzy byli obecni na zajęciach.
5.
Dodając wpis o pracy domowej należy w nim umieścić: treść zadania,
termin oddania oraz adres, na który praca ma zostać wysłana.
6.
Wykładowca ma prawo przyznać punkty za pracę domową lub za ocenę z niej
uzyskaną. Szczegóły określa System Oceniania.
Kariera w UNM
Kariera w UNM
Każdy awans i degradacja rozpatrywane są indywidualnie. Spełnianie warunków nie gwarantuje awansu. Rektor, powołując się na konkretne działania, ma prawo zdegradować wykładowcę do dowolnego stopnia kariery.
LICENCJAT (nick z przedrostkiem lic_)
SPECYFIKA: tytuł nadawany na początku kariery pedagogicznej wykładowcom, którzy nie ukończyli Uniwersytetu Nauk Magicznych. Wszystkich licencjatów obowiązuje okres próbny trwający 6 tygodni, podczas których nie obowiązują awanse na wyższe stopnie naukowe. Na tym etapie Władze UNM sprawdzają umiejętności i kwalifikacje nauczyciela. Licencjaci nie biorą udziału w głosowaniach na radach pedagogicznych. Aby awansować na magistra należy:
a) przygotować program nauczania
b) uzyskać 5 plusów nadanych przez władze (z tego tylko dwa mogą być przyznane za organizację konkursów)
c) zaliczyć test z dodawania wpisów do dziennika
d) zaliczyć test z html
e) zaliczyć test wiedzy z prawa obowiązującego na UNM
MAGISTER (nick z przedrostkiem mgr_)
SPECYFIKA: drugi stopień kariery dla wykładowców, którzy nie ukończyli UNM, a pierwszy dla absolwentów. Wykładowca posiadający stopień magistra ma prawo do głosowania w radach, a waga jego głosu wynosi 1. Aby uzyskać awans na doktora należy:
a) uzyskać 10 plusów nadanych przez Władze UNM (plusy uzyskane przed awansem na magistra nie są wliczane)
b) przygotowanie i przeprowadzenie zabawy lub teleturnieju czatowego
c) minimalny staż wykładowcy – 12 tygodni
d) sumiennie wykonywać obowiązki wykładowcy oraz brać czynny udział w życiu uczelni
DOKTOR (przedrostek dr_)
SPECYFIKA: kolejny stopień kariery nadawany za bardzo sumienne wywiązywanie się ze swoich obowiązków. Podczas głosowań jego głos ma wagę 1. Aby uzyskać awans należy:
a) zdobyć 15 plusów nadanych przez Władze (wyłączając z tego plusy zdobyte przed poprzednim awansem)
b) przygotowanie i przeprowadzenie olimpiady przedmiotowej
c) bardzo sumienne wykonywać obowiązki oraz brać czynnie udział w życiu uczelni
d) minimalny staż wykładowcy – 20 tygodni
DOKTOR HABILITOWANY (przedrostek dr_hab_)
SPECYFIKA: kolejny stopień kariery naukowej na UNM. Podczas głosowań jego głosy mają wagę 2. Aby uzyskać awans należy:
a) zdobyć 20 plusów nadanych przez Władze (wyłączając z tego plusy zdobyte przed poprzednim awansem)
b) przeprowadzenie i przygotowanie Turnieju Trójmagicznego lub innego przedsięwzięcia na szeroką skalę
c) bardzo sumienne wykonywanie obowiązków oraz branie czynnego udziału w życiu uczelni
d) minimalny staż wykładowcy – 30 tygodni
PROFESOR NADZWYCZAJNY (przedrostek prof_)
SPECYFIKACJA: przedostatni stopień kariery naukowej. Profesor ma obowiązek zdobyć 5 plusów w danym roku akademickim. Niespełnienie tego warunku może grozić degradacją. Aby uzyskać awans należy:
a) zdobyć 20 plusów nadanych przez Władze (wyłączając z tego plusy zdobyte przed poprzednim awansem)
b) napisać co najmniej jeden podręcznik lub inną, równie obszerną publikację, która znajdzie się w szkolnej bibliotece
c) bardzo sumienne wykonywanie swoich obowiązków oraz branie czynnego udziału w życiu uczelni
d) minimalny staż wykładowcy – 40 tygodni
Z tym tytułem wiążą się pewne przywileje:
a) waga głosu wynosząca 2
b) half-op na dowolnym nicku w szkolnym pubie
c) możliwość stosowania własnego podpisu w formie obrazka pod każdym z newsów
PROFESOR ZWYCZAJNY (przedrostek prof_)
SPECYFIKACJA: najwyższy stopień kariery na UNM. Profesor ma obowiązek zdobyć 5 plusów w danym roku akademickim. Niespełnienie tego warunku może grozić degradacją. Z tym tytułem wiążą się pewne przywileje, do których należą:
a) waga głosu wynosząca 3.
b) half-op na dowolnych trzech nickach (poza profesorskim) w szkolnym pubie
c) wysoka pensja
d) możliwość stosowania własnego podpisu w formie obrazka pod każdym z newsów
e) możliwość stosowania nieco innej punktacji z aktywności (patrz system oceniania i punktacji)
Plusy przyznaje rektorat i otrzymuje się je za:
a) przeprowadzone zastępstwa
b) organizację konkursów, turniejów, olimpiad etc.
c) rzetelne wywiązywanie się z obowiązków dziekana
c) pomoc rektoratowi
d) pisanie do szkolnej gazety
e) aktywne uczestnictwo w życiu UNM
f) inne niż wyżej wymienione działania, które rektor pragnie nagrodzić.
Uwagi przyznaje rektorat i otrzymuje się je za:
a) nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach, radach czy zaplanowanych wcześniej imprezach itp.
b) niewywiązywanie się z obowiązków wykładowcy (brak wpisów w dzienniku, źle wypełniony dziennik)
c) złamanie uczelnianych przepisów
d) inne niż wyżej wymienione działania, które wymagają kary (decyduje rektor).
Władze UNM mają głos o wadze 5.
Każdy plus i minus winien być opisany (za co i kiedy) w IPM.
Dekret przyjęty przez Zarząd 27 lutego 2008 roku.
Zmiany w Dekrecie za zgodą Zarządu nastąpiły dnia 31.07.2008 roku.
Zmiany w Dekrecie za zgodą Zarządu nastąpiły dnia 14.08.2017 roku.
Notował:
System oceniania i punktacji
System oceniania i punktacji
1.
TABELA PUNKTACJI OCEN
Ocena |
T |
O (od
31%) |
N (od
51%) |
Z (od
71%) |
P (od
86%) |
W (od
96%) |
Aktywność całoroczna |
-5 |
2 |
5 |
10 |
15 |
20 |
Praca
na lekcji |
-10 |
2 |
5 |
7 |
10 |
15 |
Kartkówka |
-10 |
2 |
5 |
7 |
10 |
15 |
Odpowiedź |
-10 |
2 |
5 |
7 |
10 |
15 |
Kolokwium |
-15 |
7 |
14 |
21 |
28 |
35 |
Praca
domowa |
0 |
2 |
5 |
7 |
10 |
15 |
Praca
zaliczeniowa |
-15 |
7 |
14 |
21 |
28 |
35 |
Praca
dodatkowa |
Wykładowca
pracę dodatkową punktuje od 1 do 15,
ocena ma charakter dodatkowy i nie przyznaje się za nią bonusowych
punktów. W
przypadkach, gdy wykładowca zauważa, że praca jest plagiatem bądź inną
forma
oszustwa, może nie przyznać ani jednego punktu i ukarać studenta oceną
troll
(przy czym nie wpisuje za nią punktów ujemnych) |
2.
AKTYWNOŚĆ, ZACHOWANIE NA ZAJĘCIACH, PRACA NA ZAJĘCIACH
Podczas
jednej godziny lekcyjnej wykładowca może ukarać studenta maksymalnie 10
punktami ujemnymi za zachowanie, brak aktywności, spanie
na lekcji etc.
Wykładowcy z tytułem profesora mogą odjąćdo 15 punktów.
Wykładowca może nagradzać
wypowiedzi studentów punktami. Na jednej godzinie zajęć może
nagrodzić
studenta maksymalnie
20 punktami z aktywności.
Wykładowcy z tytułem profesora mogą przyznać maksymalnie 30 punktów z
aktywności podczas jednej godziny zajęć.
Wykładowca
może przyznać również ocenę z pracy na lekcji,
przy czym
nie może to być ocena za to, za co student zostać wcześniej nagrodzony
punktami. Jeśli zadana została praca na lekcji, wówczas od
wykładowcy
zależy, czy przyzna studentowi ocenę czy też tylko punkty.
3.
PRACE DOMOWE
Wykładowca
może zadać studentom prace domowe. Od niego zależy, czy praca zadana
jest wszystkim studentom (wyłączając objętych okresem
ochronnym) czy
też tylko tym, którzy byli obecni na zajęciach. W
przypadkach, gdy
praca nie jest oceniana może przyznać od -7 do 15 punktów.
Jeśli praca
podlega ocenie, wówczas punkty przyznaje się zgodnie z
tabelą punktacji
ocen.
4.
LISTY OBECNOŚCI
Listy obecności mogą wykonywać prefekci lub prefekci naczelni (decyduje i
wyznacza wykładowca bez próśb). Jeśli jednak na lekcji
znajdują się osoby chętne do wykonania listy, wówczas
wykładowca może wybrać takiego studenta pod warunkiem, że osoba ta
potrafi wykonać listę. Za listę
przyznaje się od 0 do 5
punktów.
Jeśli obecnych jest 30 lub więcej
studentów, wówczas wykładowca może przyznać do 7 punktów
za wykonanie
listy. Wykładowca może wykonać listę samodzielnie lub poprzez formularz Google. W takim przypadku lista nie jest punktowana.
5.
SZLABAN
Wykładowca ma prawo nałożenia szlabanu
wyłącznie za przewinienia na zajęciach z przedmiotu, którego
naucza. W
przypadku niewykonania szlabanu, wykładowca ma prawo odjąćdo 30
punktów. Wykładowca ma prawo wyznaczenia
jeszcze dwóch kolejnych
terminów wykonania szlabanu, przy czym za niedotrzymanie
każdego z nich
może odjąć kolejne punkty (do 30 za każdy).
6.
PUNKTY ZA OBECNOŚĆ
Student
za obecność na zajęciach obowiązkowych otrzymuje 3 punkty. Za
obecność
na zajęciach dodatkowych (wampirologia, KP, łacina,
językoznawstwo, czarna magia, rozszerzenia niewydziałowe, kółka i wszelkiego rodzaju kursy podczas
roku
akademickiego) otrzymuje 5
punktów.
7.
KOLOKWIA, PRACY ZALICZENIOWE
Każdy wykładowca zobowiązany jest do zapowiadania
kolokwium na co
najmniej tydzień przed jego terminem.
Jeśli praca zaliczeniowa pisana jest na zajęciach wówczas
musi być zapowiedziana co najmniej tydzień przed terminem. Praca taka
wówczas wykonywana jest wyłącznie na zajęciach, a więc
wykładowca musi ją tak rozplanować, aby każdy student miał szansę na
jej napisanie.
Jeśli praca zaliczeniowa jest zadaniem do wykonania w domu,
wówczas student musi mieć co najmniej 14 dni na jej wykonanie.
8.
KONKURS TRADYCYJNY Z MIEJSCAMI
Jeśli
konkurs ma charakter artystyczny (plastyczne, literackie itd.),
wówczas
wykładowca musi zebrać jury liczące minimum 5 osób, przy czym głos organizatora liczy się podwójnie. Do jury
może zostać
zaproszony każdy, kto nie jest uczestnikiem konkursu. Wykładowca ogłasza
zwycięzców w newsie, podając w
nim również nazwiska składu sędziowskiego.
I miejsce - 25
pkt.
II miejsce - 20
pkt.
III miejsce - 15
pkt.
Wyróżnienie - 10
pkt.
Udział - do 7
pkt.
9.
KONKURS TRADYCYJNY BEZ MIEJSC
0 - 20 pkt.
każdemu uczestnikowi oraz dodatkowe bonusy dla najszybszych w postaci 5 punktów.
10.
ZA TURNIEJ TRÓJMAGICZNY
Turnieje
Trójmagiczne mogą być organizowane przez maksymalnie
dwóch wykładowców
i muszą zawierać co najmniej trzy zadania. Każdy wydział ma swojego
przedstawiciela w turnieju, a o ewentualnych zmianach wśród
uczestników
decyduje organizator. TT odbywa się zawsze w dniach wolnych od zajęć,
chyba że rektorat zarządzi inaczej. Podczas TT może odbywać się tylko jedna zabawa dla publiczności.
I miejsce - 250
pkt.
II miejsce - 200
pkt.
III miejsce - 150
pkt.
IV miejsce - 100
pkt.
11.
ROZGRYWKI QUIDDITCHA
Ze względu na roszady w drużynach i zmiany w składzie, punkty otrzymuje
wydział.
I miejsce - 250
pkt.
II miejsce - 200
pkt.
III miejsce - 150
pkt.
IV miejsce - 100
pkt.
Sędzia
może również przyznać nagrody dla najlepszych graczy
rozgrywek. Wybiera
wówczas najlepszych: ścigającego, szukającego, pałkarza i
obrońcy,
przyznając im
po 30 punktów. Może również po każdym meczu
przyznać po 10 punktów najlepszym graczom meczu - po jednym z każdej
pozycji. Dodatkowo po każdym meczu graczom zwycięskiej drużyny można przyznać 15 punktów, a przegranym 10 punktów.
Jeśli rozgrywki wydziałowe są niemożliwe do realizacji, a opiekun
quidditcha decyduje się na składy mieszane, wówczas o
przydziale
nagród decyduje rektorat.
12.
PUNKTY ZA OLIMPIADY
Wykładowca organizuje
olimpiady wyłącznie z przedmiotów, których
naucza. Olimpiady mogą być wieloetapowe, ale muszą
odbywać się poza
lekcjami. Olimpiady odbywają się wyłącznie w dni wolne
od zajęć. Wyjątek stanowią terminy, na które zgodę wyraził
rektorat.
I miejsce - 50
pkt. (100 pkt. - olimpiada międzyszkolna)
II miejsce - 40
pkt. (75 punktów - olimpiada międzyszkolna)
III miejsce - 30
pkt. (50 pkt. - olimpiada międzyszkolna)
IV miejsce - 25
pkt. (40 pkt. - olimpiada międzyszkolna)
V miejsce - 20
pkt. (30 pkt. - olimpiada międzyszkolna)
Udział - do 15
pkt. (do 20 pkt. - olimpiada międzyszkolna)
13.
TURNIEJE TYPU SHOW
Organizatorzy
tego typu turniejów muszą skompletować liczbę co najmniej 6
uczestników. Pula wszystkich nagród przy
uczestnictwie 6 osób wynosi 250
punktów + 20 punktów za każdego następnego
uczestnika. Pula nagród nie
może zostać przekroczona i jest do dyspozycji organizatorów.
Turnieje
te muszą mieć co najmniej 4 etapy i odbywać się w odstępach czasowych
wynoszących minimum tydzień.
14.
AKTYWNOŚĆ W SZKOLNEJ GAZECIE
Za każdy artykuł redaktor naczelny ma prawo wynagrodzić ucznia punktami od 10 do 25 punktów w zależności od wkładu pracy włożonego w jego napisanie.
15.
ZABAWY
W trakcie zabawy przeprowadzonej na czacie można przyznać maksymalnie 50 punktów dla każdego ucznia.
|